Hva er hydrogrenrens og hvorfor er det nødvendig?

Hydrogenrens er en prosess for å fjerne karbon eller sot fra motoren på bilen.
Disse forekomstene av uforbrente hydrokarboner ender opp med å tette motoren din, så vel som deler som for eksempel EGR-ventil, partikkelfilter og/eller turbolader.

Det er forbrenningsprosessen i motoren som forårsaker sot-/karbonavleiringer i sylindere, stempler, partikkelfiltre, EGR-ventiler og turboer. Tilsotede deler forhindrer at motoren fungerer som den skal.

Resultater er at om karbonforekomstene (sot) ikke fjernes regelmessig vil drivstofforbruket øke og det er mer sannsynlig at dyre deler må skiftes. Typisk pris på skifte av EGR ligger i området 7 000 til 14 000 kr og 30 000 for turbo.

Gjennom produksjon av hydrogen med Hy-Carbon maskinen som tilføres motoren mens den går og bilen står stille, renses motoren og dens kostbare komponenter. I tillegg kan Hy-Carbon maskinen manipulere motorens EGR ventil mens den renses for å optimalisere renseprosessen. Løsningen er effektiv og ikke-aggressiv siden det ikke benyttes kjemiske og etsende produkter i prosessen. Prosessen benytter kun strøm og deionisert vann.

Karbonet (sot) oppløses i motoren og går ut med eksosen som normalt. Etter en behandling vil bilens ytelse gjenopprettes til sitt opprinnelige nivå.

Hydrogenrensing kan redusere drivstofforbruket med opptil 15%, redusere miljøgifter som slippes ut med opptil 50% og redusere risikoen for dyre reparasjoner. Avhengig av kjørelengde vil kostnaden til en behandling ofte spares inn gjennom redusert drivstofforbruk. Bileieren reduserer sjansen for kostbare reparasjoner, opprettholder bilens verdi.

Bidra til redusert forurensning som en verdifull bonus for seg selv så vel som omgivelsene.

VW motorrens

Hva koster det?

Forebyggende behandling:

Forebyggende behandling anbefales som en del av vedlikeholdet av bilen og hjelper til med å forlenge motorens levetid. Ved å forhindre tetning av motoren unngår du sammenbrudd, overforbruk av drivstoff og tap av ytelse.

  • Ved forebyggende behandling på 60 minutter og motorstørrelse opptil 2 liter, er de anbefalte satsene fra 950,- til 1.700,-
  • Ved forebyggende behandling på 90 minutter og motorstørrelse opptil 4,5 liter, er de anbefalte satsene fra 1.500,- til 2.500,-
  • For større behandlinger på 120 minutter er de anbefalte satsene på 2.900,-


Kurerende behandling:

Den kurerende behandlingen gjør det mulig å behandle funksjonsfeil på bilen. enne behandlingen senker også drivstofforbruket og reduserer de forurensende utslippene.

  • Ved kurativ behandling på 90 minutter og motorstørrelse opptil 2 liter, er de anbefalte satsene fra 1.100,- til 1.500,-
  • Ved kurativ behandling på 90 minutter og motorstørrelse opptil 4,5 liter, er de anbefalte satsene fra 1.600,- til 2.200,-
  • For større behandlinger på 120 minutter er de anbefalte satsene på 3.500,- (EGR, DPF og TURBO problemer)


* Valget av den ene eller den andre av disse tjenestene avhenger av bilen din.

Synes du det fortsatt virker dyrt? Kostnaden er minimal sammenlignet med bytte av dyre deler og kan spare deg for opptil 54.000!

Hvorfor er motoren nedsotet?

Avslag på EU-kontrollen* grunnet for høye avgassverdier?

Med nye standarder for forurensning, spesielt når det kommer til måling av røykgasser, kan dette føre til at bilen ikke blir godkjent.

Enten det er diesel eller bensin, vil eksosen fra motoren avvise mye mindre fine partikler enker de skadelige utslippene med opptil 50%!

Hydrogenrens = godkjent EU-kontroll!

* Periodisk kjøretøykontroll, PKK

Slipp bytte av kostbare deler

Nesten 3/4 av alle feil og problemer med motoren er forårsaket av tilsoting. Kjøremønster, klima og forurensningsstandarder forverrer karbonforekomster (sot) og øker riskikoen for at bilen får et sammenbrud.

Ved å velge motorrens ved hjelp av hydrogeninnsprøytning, vil du unngå tilstopping og i mange tilfeller slippe å bytte dyre deler som EGR-ventilen (10.000,-), Dieselpartikkelfilteret DPF (15.000.-) eller til og med turboen (30.000,-).

Karbonrens = færre lys på dashbordet!

Er bilen min kompatibel?

Alle bensin- eller dieselbiler er kompatible med motorrens.

For å utføre en rens av motoren, må du avtale et sertifisert, trent og FlexFuel-utstyrt servicesenter i nærheten!

Hvordan påvirker det bilen min?

  • Rengjøring av motoren bidrar til å gjenopprette bilens opprinnelige ytelse.
  • Du reduserer drivstofforbruket med opptil 15%
  • Du reduserer skadelige utslipp med opptil 50%
  • Du unngår tilstopping av EGR-ventilen (veil. 10.000), DPF dieselpartikkelfilter (veil. 15.000) og TURBO (veil. 30.000)


Du opplever raskt at en rengjøring av motoren ved hjelp av hydrogeninnsprøytning er din perfekte allierte for å forbedre kjøretøyets levetid!

Hva er garantien?

Rengjøring av motoren er alltid gunstig og nødvendig for å opprettholde bilens levetiden.

Maskinene er produsert i Frankrike og består av patentert teknologi som er resultatet av flere år med forskning og utvikling. Vi tilbyr deg en velprøvd og vellykket løsning som er effektiv, uten kjemikalier og økologisk, for best å løse problemene med motoren din.

Effektiviteten taler for seg selv!

Det er allerede utført over 1 million motorrenser siden 2014 og det har aldri forekommet forsikringskrav knyttet til motorrensingen.

1 million hydrogenrenser utført Vår FlexFuel-løsning garanterer en skånsom rengjøring og er effektiv og ikke-aggresiv, noe som vil si at det ikke tilføres noen kjemiske eller etsende løsninger i motoren.

Rensingen løser opp sot- og karbonforekomster og fører de naturlig ut med eksosen og rengjøringen av motoren tilpasses etter akkurat din bil.

Motorrens med FlexFuel-hydrogen er en nullrisikoløsning.